Co należy zrobić, jeśli wysyłane wiadomości trafiają do spamu u odbiorcy? Drukuj

  • 1

Zdarza się, że po wysyłaniu wiadomości mailowej do konkretnego odbiorcy, po pewnym czasie dowiadujemy się od niego samego, że wiadomość ta do niego dotarła, jednakże została uznana przez jego serwer pocztowy za SPAM.
W takim przypadku w pierwszej kolejności należy sprawdzić czy rekord SPF oraz DKIM są poprawnie dodane do naszej domeny.

Rekord SPF - dzięki dodaniu tego rekordu w strefie domeny, serwer odbiorcy będzie mógł zweryfikować czy przesłana przez nas wiadomość pochodzi z uprawnionego serwera do wysyłania mail w tej domenie.
Rekord DKIM - gdy w strefie domeny zostanie dodany ten rekord, to odbiorca wiadomości jest w stanie zweryfikować czy otrzymany mail faktycznie pochodzi od wskazanej osoby czy też ktoś próbuje się pod niego podszyć.

1. Aby sprawdzić poprawność rekordów, na początek należy zalogować się do cPanel pod adresem:

nazwa.kylos.pl/cpanel
domena.pl/cpanel

2. Następnie odszukujemy sekcję: "Email", a w niej: "Dostarczalność poczty".


3. Na liście domen, odszukujemy ta z którą są problemy oraz sprawdzamy jej status w kolumnie: "Status dostarczalności e-mail".
Jeżeli Mamy tam napis: "Poprawny" oznacza to, że rekordy SPF/DKIM są ustawione prawidłowo.


Gdyby jednak widniał tam napis: "Występuje problem (DKIM i SPF)", wówczas należy przejść do naprawienia tych rekordów. Można to zrobić na 2 sposoby:

1) naprawa całkowita

Klikamy na przycisk: "Napraw" będąc w module: "Dostarczalność poczty". Po kliknięciu tego przycisku, pojawi nam się wszystko co zostanie naprawione. Aby zatwierdzić chęć wykonania tych operacji, należy kliknąć: "Napraw", które znajduje się na dole w podsumowaniu.


2) naprawa wybranych rekordów

Może zdarzyć się tak, że jednak chcemy naprawić wyłącznie konkretny rekord. Wówczas należy kliknąć przycisk: "Zarządzaj" w module: "Dostarczalność poczty". Pojawią nam się wówczas wszystkie rekordy, ale zaznaczone zostanie również, które z nich są niepoprawne.


Aby naprawić konkretny rekord, w jego strefie należy kliknąć: "Zainstaluj sugerowany rekord". Po jego kliknięciu, pojawi się informacja odnośnie tego co chcemy wykonać. W celu zatwierdzenia zmian, konieczne jest kliknięcie przycisku: "Zainstaluj sugerowany rekord".


UWAGA:
Wprowadzenie i/lub naprawa podanych rekordów, wiąże się z koniecznością rozpropagowania się zmian po świecie, które może potrwać nawet do 24h. Czas propagacji jest od nas całkowicie niezależny.


Czy ta odpowiedź była pomocna?

« Powrót