Co zrobić gdy nasza usługa VPS nie odpowiada? Drukuj

  • 27

Co zrobić jeżeli nasza usługa VPS nie odpowiada? Poniżej znajdziemy kilka kroków jakich możemy dokonać aby zweryfikować co jest problemem oraz jak możemy go rozwiązać. 

 

Posiadane aplikacje na usłudze nie wczytują się oraz nie jesteśmy w stanie połączyć się z serwerem za pomocą SSH należy zweryfikować czy nie doszło do zablokowania adresu IP z którego próbujemy się połączyć.

Na początek należy zweryfikować z innego adresu IP np z danych mobilnych komórkowych lub poprzez proxy, czy strony wyświetlają się lub, czy jest możliwe połączenie poprzez SSH. Jeżeli z innego adresu IP jesteśmy w stanie się połączyć z serwerem oraz wyświetlić aplikacje oznacza to że najprawdopodobniej doszło do blokady naszego adresu IP, aby sprawdzić nasz adres IP należy przejść na stronę http://lg.kylos.pl bezpośrednio z urządzenia na którym występuje problem.

Aby odblokować adres IP pomocny będzie artykuł z naszej bazy wiedzy na ten temat: https://panel.kylos.pl/knowledgebase/60/Zdejmowanie-blokady-IP-na-firewallu-na-serwerach-z-DirectAdminem.html 


Gdy posiadamy Panel administracyjny cPanel, należy również z innego adresu IP lub poprzez proxy zalogować się do panelu WHM (naszadomena.pl/whm) następnie wybrać ConfigServer Secuirty & Firewall oraz odblokować adres IP  poprzez opcje "Quick Unblock" 

Jeżeli z innego adresu IP nie jesteśmy w stanie połączyć się z usługą to mamy możliwość weryfikacji usługi poprzez połączenie VNC. Aby połączyć się poprzez VNC należy pobrać klienta np VNC viewer. W kliencie VNC Viewer wybieramy "file" oraz "New connection"

 

Polu VNC server wypełniamy adres IP wraz z portem w postaci: 192.168.1.1:1234  w polu name możemy wybrać nazwę połączenia (nie jest wymagane) następnie wybieramy "ok" po wpisaniu hasło zostaniemy połączeni z usługą gdzie będziemy w stanie zalogować się na użytkownika root oraz zweryfikować problem.

 

Dokładne dane z adresem IP oraz portem dla Państwa usługi otrzymali Państwo w wiadomości aktywacyjnej usługi, lub mogą je Państwo sprawdzić poprzez zalogowanie się na http://vpspanel.kylos.net.pl a następnie wybieramy usługę oraz "VNC" Dane do logowania otrzymali Państwo w mailu aktywacyjnym usługi. 

 

Pomimo powyższych kroków nie udało się zalogować na usługę VPS to ostatecznym rozwiązaniem jest zrestartowanie usługi, mogą Państwo tego dokonać z poziomu Panelu klienta na stronie https://panel.kylos.pl po zalogowaniu się należy wybrać usługi -> twoje usługi.

 


Wybieramy usługę VPS którą chcemy zrestartować.

 


Następnie z pola "Akcje" wybieramy: "Restart".

 

Dodatkowo możemy też zrestartować usługę z panelu vps na stronie http://vpspanel.kylos.net.pl  po zalogowaniu się wybieramy usługę a następnie Reboot. jeżeli pomimo restartu wykonaniu powyższych kroków usługa nadal nie odpowiada zachęcam do wysłania zgłoszenia w tej sprawie poprzez panel klienta na stronie https://panel.kylos.pl


Czy ta odpowiedź była pomocna?

« Powrót