Filtry wspólne dla kont są filtrami które dodajemy do wszystkich skrzynek zamieszczonych na usłudze w każdej domenie, za pomocą pojedyńczego filtru możemy dodać reguły które w szybki sposób ograniczą spam lub przekierują wiadomości na podstawie wybranych reguł dla wszystkich skrzynek na usłudze.
1. Aby dodać filtr należy zalogować się do cPanelu a następnie z zakładki "Email" wybrać "Filtry wspólne dla konta"
2. Wybieramy "stwórz nowy filtr", następnie należy dodać nazwe filtru oraz odpowiednio dopasować reguły filtru oraz jego akcje, następnie wybieramy "Dodaj". Na poniższym przykładzie jest dodany filtr o nazwie "Testowy filtr" którego reguła to: od zawiera adres_nadawcy@domena.pl a jego akcja to Usuń wiadomość. Reguła ta pozwala na usunięcie wiadomości od wybranego adresu mailowego. Jeżeli email nadawcy wiadomości będzie pasował do ustawionego wyrażenia w filtrze, zostanie ona usunięta.
Dla konta jest możliwość dodania wielu filtrów. Przy odpowiednim dopasowaniu reguł filtr będzie wyłapywał wyrażenia które znajdują się w wiadomości, temacie, odbiorcy czy nadawcy wiadomości, za pomocą funkcji "Akcje" przypisujemy co filtr ma zrobić jeżeli wiadomości pasuje do ustawionych reguł. Wiadomości można usunąć, przekierować na inny adres mailowy lub odesłać komunikat o nie powodzeniu dostarczenia wiadomości do jej nadawcy.
3. Aby przetestować działanie filtru należy z poziomu cPanel wybrać "Filtry wspólne dla konta" a następnie pod polem "Stwórz nowy filtr" widnieją już istniejące filtry oraz możliwość ich testowania. W białym polu możemy modyfikować nagłówki wiadomości oraz jej treść tak by pasował do reguł filtru w celu weryfikacji działania filtru, następnie wybieramy "Testuj filtr"
4. Po wykonaniu testu zostaniemy przeniesieni do jego rezultatu. Jak widać wiadomośc pasowała do jednego z filtrów, a dokładnie zawierała w nagłówku od "adres_nadawcy@domena.pl" przez co została zapisana w /dev/null co oznacza że została usunięta.