Problem z wysyłaniem poczty a program antywirusowy Avast. Drukuj

  • 32

Często zdarza się, że nasz ulubiony program antywirusowy blokuje wysyłanie poczty elektronicznej za pomocą klienta pocztowego. Wiąże się to z tym, że obecnie wiele tego typu programów posiada domyslnie uruchomiony moduł, który filtruje cały ruch pocztowy w naszym kliencie pocztowym - zarówno przychodzący (IMAP/POP3), jak i wychodzący (SMTP).

Jeżeli podczas wysyłania wiadomości otrzymujemy błędy, które uniemożliwiają jej poprawne wysłanie - warto na początku sprawdzić ustawienia swojego skanera antywirusowego. Poniżej opisany został sposób wyłączenia ochrony poczty w jednym z popularniejszych programów tego typu "Avast".

1. Otwieramy program "Avast" - jeśli jest on uruchomiony, to jego ikona powinna być widoczna w obszarze powiadomień systemu Windows.


2. Otwiera się okno główne programu "Avast", w którym należy wybrać zakładkę "Ustawienia".


3. Następnie wybieramy zakładkę "Ochrona aktywna".


4. Po otworzeniu okna z ustawieniami, klikamy przycisk "Włączone" przy "Osłona poczty".


5. "Osłonę poczty" można wyłączyć na stałe albo w zależności od potrzeb na wybrany okres czasu. Jeżeli często wysyłamy pocztę zaleca się wyłączyć tę ochronę na stałe.


Otworzy się okno potwierdzenia, w którym należy kliknąć przycisk "Tak".



Przycisk "Włączone" zmieni nazwę na "Wyłączone" oraz stanie się szary. Następnie należy kliknąć przycisk "OK" i zamknąć okno programu "Avast".

7. Jeżeli nie chcemy całkowicie wyłączać ochrony poczty, należy zamiast przycisku "Włączone" wybrać przycisk "Dostosuj" i odznaczyć "Skanuj pocztę wychodzącą (SMTP)", po czym kliknąć "OK".


Warto pamiętać, że w tego typu opcje wyposażonych jest większość popularnych programów antywirusowych. W razie problemów, należy odszukać odpowiednie opcje w swoim programie i je wyłączyć.


Czy ta odpowiedź była pomocna?

« Powrót