Jak zmienić hasło dla głównych użytkowników w DirectAdmin Drukuj

  • 1

Czasami zdarza się, że zapominamy hasło do użytkownika admin lub też root, a hasła które zostały nam wysłane podczas aktywacji usługi nie działaja, bo dokonaliśmy ich zmian. Nic jednak straconego. Poniższa instrukcja opisuje, jak w prosty sposób można zmienić hasło dla tych dwóch głównych użytkowników.

 

Zmiana hasła dla użytkownika: admin

1. Na początek, należy zalogować się na swoją usługę jako root za pomocą programu np: Putty. Jeśli nie wiemy jak to zrobić, to pomocny może się okazać artykuł: https://panel.kylos.pl/knowledgebase/74/Jak-polaczyc-sie-z-serwerem-za-pomoca-SSH.html

2. Po poprawnym zalogowaniu, wydajemy polecenie:

passwd admin


3. Podajemy nowe hasło. Jeśli zmiana zostanie wykonana poprawnie, dostaniemy komunikat o sukcesie.
Po poprawnej zmianie hasła, możemy zalogować się na użytkownika admin w naszym Panelu Administracyjnym DirectAdmin.

 

Zmiana hasła dla użytkownika: root

1. W pierwszej kolejności, należy zalogować się na stronę: http://vpspanel.kylos.net.pl Dane do tego Panelu, zostały wysłane podczas aktywacji usługi na nasz adres mail i dostępne są również w Panelu Klienta ( https://panel.kylos.pl/clientarea.php ).
Panel Klienta -> Witaj (imię) -> Historia powiadomień -> proszę odszukać mail o tytule: "Aktywacja usługi (nazwa usługi)".


2. Na samym dole strony znajduje się sekcja: Root/Admin Password. Należy na nią kliknąć, a następnie na znajdujący się w niej przycisk: "Change". Spowoduje to możliwość podania nowego hasła do użytkownika root.


3. Po zmianie hasła, możliwe będzie zalogowanie na użytkownika root za pomocą progoramu np: Putty.


Czy ta odpowiedź była pomocna?

« Powrót