Weryfikacja powiadomień dotyczących dużej wysyłki maili z konta DirectAdmin

W przypadku otrzymania systemowego powiadomienia od DirectAdmina o tytule: "Warning: 200 emails have just been sent by nazwa_użytkownika" i świadomości, iż z danego konta DirectAdmin nie była prowadzona większa wysyłka poczty elektronicznej, należy ten kłopot zweryfikować. Weryfikacji skąd pochodzą wiadomości wysyłane przez nasz serwer poczty wychodzącej można dokonać bezpośrednio z poziomu graficznego interfejsu panelu DirectAdmin.

1. Po zalogowaniu na użytkownika admin, należy przejśc do użytkownika, z którego nastąpiła duża wysyłka poczty: "Pokaż wszystkich użytkowników" > kliknąć nazwę użytkownika > "Zaloguj jako:"

2. Następnie, z poziomu dostępu użytkownika (domyślny dostęp użytkownika DA), przechodzimy do modułu "Konta pocztowe".




3. W nowym oknie przechodzimy do: "Statystyki wykorzystania poczty"





4. W nowo otwarym narzędziu mamy do wyboru między innymi czas, z jakiego pokazane są statystyki przekazywania poczty. W zależności od momentu, w którym rozpoczęła się natężona wysyłka poczty, możemy wyświetlić statystyki poczty przykładowo z ostatniego miesiąca:



Poniżej tabeli znajduje się legenda opisująca kolumny i pomagająca w jej analizie.

Nadawca: Jest to pole 'From' z nagłówka listu. Nie można przyjąć, że jest to prawdziwy adres nadawcy ponieważ można podać tam dowolną wartość.

Uwierzytelnienie: W przypadku używania uwierzytelniania SMTP w tym polu pokazywana jest nazwa używana do logowania, 
natomiast gdy list wysyłany jest ze skryptu zostanie pokazany właściciel pliku. Można przyjąć, że jest to prawdziwy nadawca.

Host nadawcy: Jeśli jest to pokaże się adres IP, z którego nastąpiło połączenie z serwerem. Jeżeli nie ma, oznacza że list został wysłany ze skryptu.

Ścieżka: W przypadku gdy mail wysyłany jest ze skryptu, ścieżka będzie zawierała katalog gdzie jest umieszczony skrypt.
Gdy list będzie w kolejce wysyłkowej ścieżka będzie przyjmowała wartość "próba wysyłki" przy każdej próbie wysłania listu.

  • 0 Osoby uważają za pomocne
Czy ta odpowiedź była pomocna?

Podobne artykuły

Zdejmowanie blokady IP na firewallu na serwerach z DirectAdminem

1. W celu usunięcia blokady IP na firewallu należy zalogować się do panelu DirectAdmin swojego...

Przywrócenie kopii zapasowej na DirectAdminie

Kopię zapasową można przywrócić bezpośrednio z panelu DirectAdmin, logując się na konto...

Konfiguracja CSF w DirectAdmin – odblokowanie portu, zdjęcie/założenie blokady adresu IP

Na wszystkich serwerach VPS lub dedykowanych z panelem DirectAdmin, konfigurowanych przez Kylos,...

DirectAdmin – jak przypisać adres IP do konta?

Wszyskie nowo tworzone konta użytkowników w DirectAdminie korzystają standardowo ze...

DirectAdmin – jak skonfigurować wykonywanie kopii zapasowej?

W panelu DirectAdmin mamy możliwość utworzenia kompletnej kopii zapasowej plików domen, kont...