W panelu Direct Admin możesz zarządzać dziennym limitem wysyłki poczty dla użytkowników. Aby ustawić limit, zaloguj się do swojego konta przechodząc na stronę: http://TwojaDomena.pl:2222.
Następnie z poziomu "Administrator", a następnie w panelu administracyjnym wybierz opcję "Zarządzanie Serwerem" i "Ustawienia administracyjne". Otrzymasz widok ustawień podzielony na 4 sekcje:
- Ustawienia Administracyjne
- Ustawienia Serwera
- Ustawienia bezpieczeństwa
- Ustawienia poczty E-mail.
Wybierz "Ustawienia poczty E-mail".
Ustawienia poczty E-mail w DirectAdmin
W tym widoku otrzymasz możliwość wprowadzenia różnych konfiguracji:
- dzienny limit wysłanych wiadomości E-mail na użytkownika w DirectAdmin: ustawiając ten limit zdecydujesz ile maksymalnie wiadomości może zostać wysłanych ze skrzynek e-mail utworzonych w koncie danego użytkownika w DirectAdminie
- dzienny limit wysłanych wiadomości E-mail na konto: za pomocą tego limitu ustawisz maksymalną liczbę wiadomości, jaka może zostać wysłana z jednego adresu e-mail.
Ponadto znajdziesz w tej sekcji także ustawienia dotyczące uprawnień dla użytkowników. Jeżeli zdecydujesz, że "Użytkownik może ustalać limity na konto E-mail", każdy z użytkowników w DirectAdminie będzie mógł zarządzać limitami wysyłki na stworzonych w tych kontach skrzynkach e-mail. Dając takie uprawnienia możesz też ograniczyć wysyłkę ustawiając maksymalny limit np. na poziomie 500 wiadomości. Jeżeli to zrobisz, użytkownik będzie zarządzał swoimi limitami, ale z wszystkich założonych w koncie danego użytkownika skrzynek e-mail nie zostanie wysłanych więcej niż 500 wiadomości na skrzynkę.
W widoku Ustawień poczty E-mail możesz zadecydować także, czy ma być aktywna blokada skrzynek e-mail na podstawie list RBL oraz czy automatycznie mają być opróżniane foldery SPAMbox/ Trash po X dniach. 0 w tej konfiguracji będzie oznaczało, że foldery nie mają być nigdy opróżniane automatycznie, natomiast ustawienie tu liczby "90" spowoduje czyszczenie folderów po 3 miesiącach.
Jakie limity wysyłki poczty w DirectAdmin ustawić?
Warto wiedzieć, że w ustawiając 0 wprowadzasz konfigurację oznaczającą "bez limitu". Nie jest to zalecana wartość ze względów bezpieczeństwa. W przypadku zainfekowanych aplikacji lub wycieku hasła do skrzynki pocztowej globalne limity pozwalają zmniejszyć szanse trafienia na czarne listy, lub obniżenia reputacji serwera. Postaraj się wprowadzić takie limity, które z jednej strony nie będą blokowały Twojej codziennej pracy, a z drugiej - nie będą stanowiły zagrożenia w przypadku wysyłki SPAMu.