DirectAdmin – jak ustawić obsługę poczty przez zewnętrzne serwery pocztowe?

Standardowo po podpięciu domeny na serwerze z panelem DirectAdmin, tworzona jest również strefa DNS dla tej domeny. Jeżeli domena skierowana jest na serwery DNS, znajdujace się na naszym serwerze z DirectAdmin, to obsługa poczty (rekord MX w strefie DNS domeny) kieruje na serwer pocztowy znajdujący się na tym samym serwerze, co panel DirectAdmin.

Czasami zachodzi potrzeba oddelegowania poczty w danej domenie na zewnętrzny serwer. Może to być np. oddzielny serwer dedykowany lub VPS, hosting w innej firmie, bądź usługa poczty oferowana przez Google. Taka operacja wymaga zmiany rekordu MX w strefie DNS, który został utworzony podczas podpinania domeny. Poniżej znajduje się opis zmiany rekordu MX na serwery Google w panelu DirectAdmin dla przykładowej domeny mojadomena.ga.

1. Należy zalogować się do panelu DirectAdmin na konto użytkownika „admin”. Na poziomie Administratora odszukujemy sekcję „Narzędzia Administracyjne” i wybieramy opcję „Zarządzanie DNS”.


2. Po wybraniu edytora DNS odszukujemy domenę, dla której chcemy zmienić rekordy i klikamy na nią.


3. Po kliknięciu na wybraną domenę, ukazuje się zawartość jej strefy DNS wraz ze wszystkimi rekordami. Podczas tworzenia strefy DNS, panel DirectAdmin dodaje rekordy MX i SPF (typ TXT) dla domeny. Należy odszukać stare rekordy i je usunąć, tak aby nie kolidowały z nowymi, które za chwilę dodamy. Zaznaczamy istniejące rekordy MX i SPF i wybieramy przycisk „Usuń wybrane”.


4. Po usunięciu starych rekordów, dodajemy w polu poniżej nowe rekordy. Na początek, należy dodać rekord MX. W naszym przykładzie użyjemy serwerów poczty Google. W przypadku innych serwerów należy skontaktować się z ich administratorem w celu uzyskania niezbędnych informacji.


5. Kolejny krok to dodanie rekordu SPF – jest to rekord typu TXT. Informacja jaki rekord ustawić powinna zostać dostarczona przez Administratora. Najczęściej rekord SPF jest postaci "v=spf1 a mx ipv4:adres_ip_serwera_poczty ~all"


6. Po dodaniu rekordów MX i SPF, będzie je można zobaczyć na liście rekordów w strefie DNS danej domeny. Po zmianie rekordów w strefie DNS, należy zaczekać na rozpropagowanie zmian – zwykle trwa to nie dłużej niż 24 godziny.


7. Następnie, aby poczta z lokalnego serwera była również kierowana na skrzynki na zewnętrznym serwerze, należy przełączyć się na poziom "Użytkownika" - tego który posiada wskazaną domenę oraz wybrać tę domenę i opcję Rekordy MX.


8. Na koniec, należy zaznaczyć opcję w zakładce: "Lokalny serwer e-mail" i potwierdzić przyciskiem: "Zapisz". Od tego momentu, konta pocztowe w danej domenie, będą obsługiwane przez zewnętrzny serwer na który wskazuje rekord MX.

  • 2 Osoby uważają za pomocne
Czy ta odpowiedź była pomocna?

Podobne artykuły

Zdejmowanie blokady IP na firewallu na serwerach z DirectAdminem

1. W celu usunięcia blokady IP na firewallu należy zalogować się do panelu DirectAdmin swojego...

Przywrócenie kopii zapasowej na DirectAdminie

Kopię zapasową można przywrócić bezpośrednio z panelu DirectAdmin, logując się na konto...

Konfiguracja CSF w DirectAdmin – odblokowanie portu, zdjęcie/założenie blokady adresu IP

Na wszystkich serwerach VPS lub dedykowanych z panelem DirectAdmin, konfigurowanych przez Kylos,...

DirectAdmin – jak przypisać adres IP do konta?

Wszyskie nowo tworzone konta użytkowników w DirectAdminie korzystają standardowo ze...

DirectAdmin – jak skonfigurować wykonywanie kopii zapasowej?

W panelu DirectAdmin mamy możliwość utworzenia kompletnej kopii zapasowej plików domen, kont...