Konfiguracja autoresponderów w panelu DirectAdmin Drukuj

  • 0

Autoresponder umożliwia wysyłanie automatycznej odpowiedzi o treści z góry określonej na otrzymywane wiadomości.
Taka funkcja pozwala na przykład na automatyczną informacje dla nadawcy o aktualnie trwającym urlopie lub potwierdzenie, że wiadomość dotarła do odbiorcy. 

W przypadku kiedy jesteśmy użytkownikami panelu DirectAdmin, aby skonfigurować i włączyć autoresponder musimy w pierwszej kolejności zalogować się do naszego panelu DirectAdmin. Przy standardowej konfiguracji jest on zawsze dostępny pod adresem:

http://twojaDomena.pl:2222 
lub
http://nazwaTwojegoSerwera.kylos.net.pl:2222

Drugi adres jest domeną pomocniczą, tzw. techniczną i jest ona zawsze dostępna w przypadku aktywnych serwerów dedykowanych lub serwerów VPS. Pozwala ona zalogować się do naszego serwera, w przypadku gdyby żadna z domen nie byłaby aktywna na serwerze. Sytuacja taka może mieć miejsce w przypadku np: nowych serwerów, domen wygasłych z powodu braku płatności lub chwilowej niedostępności domeny.


Po zalogowaniu się do panelu DirectAdmin na odpowiedniego użytkownika który jest w własności domeny, w obrębie której pożądany adres email jest utworzony, musimy upewnić się, że jesteśmy na dobrym poziomie dostępu. W przypadku autoresponderów, musimy znaleźć się na poziomie użytkownika. Jeżeli z prawej strony, w niebieskiej kolumnie nie widzimy takiego menu:


To wówczas oznacza to, że nie jesteśmy na odpowiednim poziomie danego użytkownika. Gdyby natomiast powyższe menu jest widoczne - to wybieramy poziom dostępu "Użytkownik".
Po upewnieniu się, że jesteśmy na poziomie użytkownika, konfiguracje autorespondera znajdziemy w kategorii "Zarządzanie kontami E-mail", o nazwie "Autorespondery":


W następnym kroku, pokaże nam się opcja "Utwórz nowy autoresponder" w który musimy kliknąć, dzięki temu będziemy już w finalnym kroku tworzenia autorespondera:


W formularzu musimy odpowiednio wpisać:

Adres respondera - adres email w obrębie którego autoresponder ma działać.
Wiadomość respondera - jest to treść, którą autoresponder ma rozsyłać po otrzymaniu Państwa wiadomości.
Wyślij kopię (CC) do - opcja ta jest opcjonalna i standardowo wyłączona. Aby ją włączyć musimy ją zaznaczyć poprzez naciśnięcie w znaczek występujący przed nazwą. W tym polu wpisujemy adres email na który ma zostać wysłana kopia wiadomości z autorespondera.


Czy ta odpowiedź była pomocna?

« Powrót